3 השלבים שיובילו למיתוג מעולה

מיתוג טוב הוא תוצאה של תהליך מעמיק ומרתק. כאן אשתף, צעד אחר צעד, מה הדרך ליצירת מיתוג מקצועי וטוב.

 

שלב 1: אפיון

אני מאמינה שיש חשיבות לעיצוב מקורי, כזה שלא תפגשו בעוד מקומות.
יש כמה עקרונות חשובים שיאפשרו לנו ליצור מיתוג אישי, יצירתי ומקורי לעסק.
מיתוג תמיד יתחיל משיחת אפיון, מה זה בעצם אומר? בשלב הזה אנחנו לא מדברים על ויזואליות, אלא מגלים את העסק: בשיחה מעמיקה אנחנו מכירים וחוקרים את העסק לעומק –

  • מה הסיפור של העסק, מה החזון שעומד מאחוריו?
  • מה החוזקות שלו ומהן החולשות שלו?
  • למי העסק פונה ובאיזו שפה הוא מדבר?
  • האם יש לך מתחרים? למה הלקוחות מגיעים דוקא אליך?
  • איזה ערכים מרכזיים יש לעסק?

אני מציעה לך להתנסות בתרגיל קטן:
מהן 3 המילים המרכזיות שהיית בוחרת כדי לתאר את העסק שלך?
מהן המילים שמייצגות את העסק שלכם, באלו מילים הייתם בוחרים?

 

שלב 2: מחקר

אם נשווה את תהליך המיתוג למסע, אז התחנה השנייה של המסע היא תחנת המחקר.
אחרי שהעמקנו והכרנו טוב יותר את העסק, אני מתחילה במחקר. השלב הזה לא קורה מול המחשב, אני עדיין לא מחפשת ליצור צורה שתתאים למסר. אני קוראת את האפיון שכתבנו, מסמנת את הדברים החשובים שעלו בו,
קוראת ומרחיבה את הידע שלי בתחום ובתחומים נושקים, מקשיבה ונותנת לאסוציאציות מעולמות תוכן נוספים לעלות ולהדהד.

אחרי כמה ימים אני מתחילה להתקשקש – זה יתחיל על נייר פשוט, כך שהיד תהיה חופשית ומשוחררת, עכשיו מתחיל מחקר צורני שמושפע מהמחקר המילולי שנעשה. ורק לאחר מכן אגש למחשב כדי ללטש ולהפוך את השרבוטים לצורות שלאט לאט יהפכו ללוגו.

 

שלב 3: גיבוש העיצוב

אחרי שכבר יש לי כיוונים ויזואליים אני מתחילה ליצור סקיצות שונות ללוגו, כשכל סקיצה מביאה לידי ביטוי את הערכים המרכזיים של העסק. ומיתוג לא מסתיים בעיצוב לוגו – כאן הוא בעצם רק מתחיל:
בהתאם ללוגו שנבחר אנחנו יוצרים קו עיצובי שמחזק את האוירה הרצויה, את המסרים החשובים ומדבר בשפה קבועה בהתאם לאופי העסק. כך המיתוג תורם לבניית מערכת היחסים שלנו מול הלקוחות – קל להם לזכור אותנו כי יש לנו עקביות ויזואלית וסגנונית שבאה לידי ביטוי בשפה ויזואלית ומילולית.

 

תחנה אחרונה (שבה בעצם הכל מתחיל):

איזה כיף, נולד לו מיתוג חדש ומהמם – מיתוג שמאפיין את העסק ומעביר את החוויה והמהות של העסק כלפי חוץ, הוא מאפשר ללקוחות להרגיש ולהתחבר לעסק. בנוסף ללוגו אני מעצבת מוצרים משלימים בהתאם לצורך של העסק שישמשו אותו לקידום מקצועי של העסק בפלטפורמות השיווק השונות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות