על ערכים ועסקים

לפי ההגדרה המילונית פירוש המילה ערך היא:

א. מידת החשיבות הנחיצות
ב. רעיון מוסרי בסיסי

נתחיל מהחיים עצמם, טוב?
ערכים הם אלו שמעניקים לנו משמעות, הם מתווים לנו קו שמסמן לנו את הדרך שלנו. אנחנו נקבל החלטות, נגדיר מטרות ומיצוק לחיינו תוכן שמתחבר לערכים שחשובים לנו. הערכים הם שהופכים את החיים שלנו לחשובים ומשמעותיים.

כשאני עוברת תהליך מיתוג עם לקוח, אחד השלבים החשובים ביותר הוא השלב בו הלקוח מגדיר את ערכי הליבה של העסק.
למה חשוב כל כך שיהיו לעסק שלך ערכים? הערכים שלך עמוד השדרה של המותג שלך, הם הבסיס של העסק והם הופכים אותו למה שהוא. הערכים הם קבועים והם משפיעים על העשייה שלך פנימה והחוצה.

 

הנה 5 סיבות למה כדאי לך להגדיר ערכים מרכזיים לעסק שלך:

  1. ערכים מאפשרים לך ליצור חיבור עם הלקוחות.
    כשהלקוחות פוגשים את הערך שעומד מאחורי המוצר או השירות שלך, הם מבינים מה הערך שהם מקבלים ומתחברים אליך יותר בקלות.
  2. זה מה שייצור את האופי הייחודי של המותג שלך.
    כשבחירת הערכים מדויקת ומצומצמת, הם מחברים בין העשיה שלך לאופי שלך וכך תייחד אותך לעומת המתחרים.
  3. הם מתמצתים את המהות של המותג שלך.
    כשיש לך כלים שמאפשרים לך להגדיר את עצמך בתמציתיות, ללקוחות שלך יהיה יותר להבין מה הם קונים ואיזה ערך הם יקבלו כשיקנו ממך.
  4. הם יעזרו לך לקבל החלטות אסטרטגיות נכונות.
    הגדרת הערכים מחייבת אותך להתמקד, כשממוקדים, יותר קל לקבל החלטות עסקיות ושיווקיות שנכונות לעסק שלנו ולפעול בהתאם למטרות שהצבת לעצמך.
  5. מתוך הערכים נבנית הנראות הויזואלית שלך
    על בסיס הערכים שנגדיר, ניצור שפה ויזואלית שמביאה את הערכים שלנו לידי ביטוי. כך שתהיה הלימה בין המהות העסקית שלך ונראות שלך.

איך לבחור ערכים?

שלב בחירת הערכים בתהליך מיתוג הוא אחד השלבים המאתגרים והמסקרנים.
עצם בחירת הערכים, הוא זיקוק את מה שמאפיין ומייחד את העסק שלך.

איך כדאי לעשות את זה בפועל?
עיינו ברשימת הערכים המצורפת, הבחינו בין ערכי בסיס (כמו טעים באוכל או יצירתי בתחום העיצוב) לבין ערכים שמייחדים אותך.

חשוב לא להתפזר בו ולא להתפתות לבחור ערכים שרק נשמעים טוב – ממליצה לבחור עד 5 ערכים שמייחדים את העסק שלך ובלעדיהם העסק שלך מאבד את האופי שלו.

מזמינה אותך לעבור על רשימת הערכים ולבחור את הערכים שמתאימים לך:

אהבה
סובלנות
שיתוף פעולה
אכפתיות
תקשורת
חברתיות

אופטימיות
אצילות
איכות
אסתטיקה
שירותיות

אחריות
בטחון
גאווה
הצלחה
בריאות

דיוק
בהירות
דמיון
דרמטיות
הרמוניה
הנאה
אושר

התרגשות
זריזות

התמדה
הובלה
זרימה
חדשנות
השפעה
חכמה
חיבור
חיבור פנימה
חשיבה יצירתית
טריות
טרנדי
טבעי
יפה
ייחודי
יציבות
יצירתיות
ילדות
כיף
כבוד
למידה
מרפא
משמעות
מחויבות
מלכותי
רוחניות
שובבות

מנהיגות
מהירות
משפחתיות
נגישות
נתינה
חמלה

ניסיון
נאמנות
נקיות
סבלנות
סקרנות

סמכותי
עדינות
תנועה
עומק
עצמה
נשיות

עכשוויות
פרטיות
פרפקציוניזם
צדק
אומץ
אמת
רעננות
שמחה
צניעות
אינטימיות
שייכות

צעיר
קלילות
קסם
רגישות
רוך
רעש
רומנטיקה
רצינות
שלווה
שקט
זהירות

שקדנות
תשומת לב
שליטה
שמרנות
שלום
תבונה
קביעות
משמעת

תחכום
הומור
ענווה
חוזק

תעוזה

ומה הקשר בין ערכים ועיצוב?

העיצוב צריך לדבר ולחזק את הערכים של העסק שלנו.
עיצוב הוא השפה הויזואלית ובאמצעותו אנחנו מדברים אל הלקוחות שלנו:
לכן חשוב שהעיצוב יישקף ויתאים לערכי העסק.

ניקח כדוגמה עסק של מאפיה, שהערך שלה הוא טריות, שמחה ואיכות:
חשוב להקפיד לשים לב שהתמונות שתעלו יהיו איכותיות ויעוררו תיאבון.
להגדיר סקאלת צבעים שמדברים טריות (לדוגמה – להימנע מצבעים עכורים ודהויים).

עסק מתחום הטיפול, שהערכים שלו הם רכות, אמינות ואופטימיות, כדאי ליצור סקאלת צבעים רכה ושמחה, לבחרו בפונטים מעוגלים שמשדרים מקצועיות. להשתמש בצורות עגולות וליצור קומפוזיציות יציבות.

 

ומה עכשיו?

ברגע שיש לך ערכים גם הייחודיות שלך ברורה לך יותר. הערכים שלך מאפשרים לנו לשמור על משמעות בעשייה שלנו ולהגדיר אסטרטגיות כל כמה שנים, לעבור שוב על הערכים ולוודא האם הם עדיין רלוונטיים באותה המידה. ובעיקר לוודא שהם באים לידי ביטוי בהתנהלות מול הלקוחות, בקביעת היעדים, ובשיווק שלנו.

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות