סיפור המיתוג של שני

את שני הכרתי לפני 8 שנים, כשטיילתי בשביל ישראל במסגרת פרויקט מקסים בשם "אלול בשביל".
שני הייתה רגע לפני לימודי הפיזיותרפיה שלה, אני הייתי באמצע עבודה מעשית בחינוך ואמנות.
אז לא חשבתי שאחזור לעיצוב, ושני? אהבה לאפות אבל לא חשבה לעשות מזה מקצוע.
  
מאז עברו כמה שנים: אני חזרתי לתחום העיצוב, ושני כבר עם תואר בפיזיותרפיה, בוחרת בצעד אמיץ לחזור לתחום האפייה. ואנחנו נפגשות, כדי למתג את העסק המתוק-מלוח של שני.

הסיפור של שני

אנחנו נפגשות כדי לאפיין את העסק ושני מספרת לי את הסיפור שלה:
זה חלום שרץ איתה כבר שנים ולאורך השנים היא הייתה בתנועה בין הגשמת החלום שלה לבין מקצוע בטוח. בגלגולים הקודמים שלה היא עבדה במאפייה של דוד לאור המוכשר, והיה שלב בו היא חצתה את כל הארץ מצפון לדרום, עם המתכון המדהים שלה לוופל בלגי. בדרך התארחה בבתים ושילבה ערבי וופל בלגי לצד הרצאות של אנשים מסקרנים מהאזור אליו הגיעה בכל פעם. כשעברה למושב עם יוחאי, היא התחילה למכור מאפים לפי הזמנה ועם הזמן זה התרחב.
החלום שלה הוא להקים מקום של אוכל שאנשים יוכלו לבוא אליו כדי לחגוג, להתנחם, להתרגש ולהיות ביחד. מבחינתה אוכל הוא לא רק אמצעי כדי לשבוע אלא הוא עולם ומלואו של רגשות, חוויות וזיכרונות.

אחרי שהכרנו את העסק לעומק, אנחנו עוברות לשלב הגדרת הערכים המובילים.
את הסיפור השלם שלה שכולל חלומות, חששות, זכרונות ותשוקות ואת כל האישיות המיוחדת של שני, שיש בה יציבות לצד שובבות, עדינות לצד תעוזה, אנחנו מזקקות לערכים המרכזיים:

ביתיות
מוצרים שנעשים בבית, בעבודת יד, המטרה שלהם להזכיר בית, משפחה, פשטות, זמני איכות, להעלות זיכרונות, רגשות ורגעים טובים. להשרות אווירה חמה שכיף לחזור אליה ונעים לפנות אליה.

איכות:

שימוש בחומרי גלם איכותיים, הרבה חשיבה וניסויים מאחורי כל מוצר שנכנס לתפריט שיהיה מדוייק, בטעמים, במרקמים ובאופי שלו. הקפדה על טריות ואיכות של כל עוגייה ועוגה שיוצאות מהמטבח כדי שהחוויה תהיה כיפית ולא מאכזבת.

סקרנות:

עסק שהוא דינאמי. מקווה שימשיך לגדול יחד איתי, שיצור עניין במוצרים עצמם ובהמשך גם בקונספט, בפרויקטים מגניבים, בסדנאות בעתיד ובבית קפה שיהיה מעניין, אחר, כיפי, ביתי, שרוצים לחזור אליו כדי ליהנות מהחיים, להירגע או לחשוב, להיות ולפגוש אחרים ואת עצמנו.

שלב המחקר וההשראה

בשלב הזה אני עוזבת את המחשב, מחפשת צורות והשראות במקומות אחרים. שני שלחה אלי ספרי מתכונים ישראלים ישנים ששולבו בהם איורים ידניים. חיפשתי צורות מעניינות שנוצרות בתוך מאפים ואפילו על נייר האפייה לאחר אפייה.
במקביל חיפשתי מקומות נוספים שמעוררים את חדוות היצירה והסקרנות: מצאתי אותה בציורי ילדים שיש בהם חופש יצירה, מצאתי אותה גם בשווקים – שמלאים בחומרי גלם, צלילים וריחות שמגלמים את הפוטנציאל של כל המאכלים האפשריים.
כמו תמיד, חיפשתי גם השראות מעולם השירים – משהו במקצב, במילים ובלחן מצליח ליצור עולם שלם של אווירה, והרבה פעמים אני מוצאת שם התחלה של כיוון למה שהייתי רוצה ליצור דרך עיצוב.
השירים שהתחברתי אליהם היו "איך שיר נולד" שמדמה כתיבת שיר לבישול ומכניס פנימה שובבות וסקרנות וגם השיר "למדני את השיר הפשוט של הלחם" שמדבר את הפשטות והביתיות שיש במאפים של שני.

מתחילה ליצור

אז אחרי שהתמלאתי באווירה, אני מתחילה ליצור ולנסות לתרגם את מה שקורה בראש לכיוונים חזותיים.
התחלתי בשרבוט צורות חופשיות שמתחקות אחרי צורות מאפים כלליות, ניסיתי גם לאייר איורים בסגנון 
אני מחפשת גם כתמי-צורות על ניירות אפייה, בודקת, מנסה עוד ועוד, מסמנת מה שמסקרן אותי, ומסננת את מה שלא רלוונטי.
לבסוף אני נשארת עם 3 כיוונים:
אחד שמדגיש את הסקרנות, אחד את הביתיות ואחד את הפשטות.

הפרזנטציה

כאן שני ואני נפגשות שוב, בזום לצערי, תהליך המיתוג הזה עשה אותי רעבה והייתי שמחה כל כך לטעום איזה מאפה של שני במציאות 🙂
אני מציגה לה 3 אפשרויות ללוגו, שמציגים 3 סיפורים שונים:
הסיפור הראשון – סיפור של ביתיות ונוסטלגיה
"למדני את השיר הפשוט של הלחם"
בהשראת האיורים מספרי המתכונים הישנים, ציירתי איור חדש של ידיים מרדדות.
מסביב לאיור שילבתי את שם העסק של שני, כך שיתחבר לחותמות הספרים הישנות, וייצור לוגו שמשלב בין איכות, ביתיות ונוסטלגיה.
הסיפור השני – סיפור של סקרנות פשוטה
"מוסיף שני חרוזים, קצת פּלפּל, קצת מלח. מערבב שלושה כבשים וזורק קוביה של קרח"
השרבוט של הלוגו מתולתל, יש בו משהו קופצני ושובב, שמזכיר קצת מאפה, קצת כובע של אופה וקצת את האות "ש" מתחת לשרבוט הידני הנחתי כתם צבע שיוסיף עוד עניין. 
הסיפור השלישי – סיפור של איכות 
"ריח עוגות של ידיים אוהבות"
ייצרתי חתימה מהשם של שני, שמסמלת איכות ומתחברת לעולם היצירה, את החתימה הנחתי על עיגול א-סימטרי, שקצת הזכיר לי צורה של בצק מרודד או עוגיה

הבחירה של שני:

שני בחרה בסיפור השני, היא הרגישה שהוא הכי מתאים לה ומספר בדיוק בדיוק את מי שהיא! 
את הצבעוניות של הלוגו הרחבנו ל-2 צבעים נוספים, וייכניסו עוד יותר שמחה ועניין למיתוג.
וככה נולד מיתוג חדש, מסקרן וטעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות