אחת השאלות שאני נשאלת הכי הרבה היא למה עסק צריך מיתוג.
אז האמת היא שאף אחד לא צריך מיתוג, באופן אישי אני לא מתחברת לכל ה"צריך" הזה, אני אוהבת להיות בתנועה ממקום של רצון ובחירה. ביננו – עיצוב לא ישנה לך את החיים. הוא לא יפתור לך את כל האתגרים השיווקים, הוא לא יכתוב עבורך פוסטים וגם לא יגדיל לך את רשימת התפוצה.

ולמרות זאת, יש דברים שמיתוג כן יכול לעשות:

1. מיתוג יאפשר לך להביא לידיי ביטוי את הנוכחות העסקית שלך:

המטרה העיקרית של מיתוג היא להצליח להעביר בלי מילים מה העסק שלך מוכר ומעניק לקוח.
הצבעוניות שלך תפעיל רגשות מסוימים אצל הלקוח, הפונט שתבחר תאפשר למי שקורא את הטקסט לקרוא אותו בטון הנכון. התמונות והאיורים יעשירו וישלימו את האווירה שחשוב לך ליצור. כך שכבר במפגש הראשוני של הלקוח מולך, עוד לפני המילים, הוא יבין את הווייב שלך.

 

2. מיתוג יאפשר לך לספר את הסיפור שלך בצורה הכי יפה שיש:

כשהשירות שאנחנו נותנים ארוז בצורה טובה, ללקוחות הרבה יותר קל להתחבר אלינו. סיפור טוב הוא כזה שמכניס אותנו לאווירה, מאפשר לנו לדמיין את הסיטואציה, מיתוג טוב עוזר לך לספר את הסיפור שלך: הוא מגדיר איזה רגשות ותחושות נרצה שהסיפור יעביר, והעיצוב שנולד בעקבות המיתוג הוא כמו כריכה: כשלסיפור שלנו יש כריכה שמצליחה לסקרן ולתת מבט ראשוני על העלילה, אנשים ירצו לקנות ולקרוא. 


3. מיתוג יבליט אותך וייחד אותך בין שאר העסקים הקיימים:
כל כך הרבה אנשים מוכרים ומשווקים את אותם מוצרים: יש אינספור מאמנים, יועצים, מטפלים. איך אפשר להביא את הייחודיות שלך לידי ביטוי בלי להיבלע? גם פה, מיתוג יאפשר לך לספר את הסיפור הייחודי שלך, מה שיאפשר ללקוחות להתחבר אליך ולרצות לשמוע מה יש לך להציע להם. בנוסף לזה, כשיהיה לך עיצוב עקבי, שמזוהה איתך, זה ייתן ללקוחות תחושת בטחון, יהיה להם קל לזהות את המסרים שלך בין שאר המסרים שמציפים אותם.

 

4. מיתוג יגרום לך לשווק בקלות, גאווה ושמחה:

מיתוג הוא תהליך כל כך מרגש, הוא מאפשר לנו להעמיק פנימה, להבין ולהיזכר למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, ובסופו של דבר, העסק שלנו מקבל ממשות. כשיש לנו עיצוב מהמם, שמספר את הסיפור שלנו, שמצליח לשדר את הוויב שלנו זה משמח כל כך. זה מאפשר לנו לשווק בהתרגשות וגאווה – ונותן לנו אנרגיה לפעול ולקדם. ובעיניי זה הפרמטר הכי חשוב – כי כשאנחנו מקדמים את העסק שלנו מתוך שמחה והתרגשות, זה יוצר אדוות, מגביר אנרגיות טובות שמחברות אלינו לקוחות בקלות ובזרימה.
אז נכון שלא צריך מיתוג, אבל רצוי. כי זה כיף, ממלא באנרגיה של עשייה ומאפשר לך לשווק בשמחה והתרגשות ממקום של חיבור לעצמך.את ההשפעות האלו אני פוגשת בשטח, זה מה שאני שומעת מהלקוחות שלי שעברו תהליך מיתוג: כמה התעניינות המיתוג החדש שלהם יצר, שהפניות של הלקוחות גדלו פתאום, וגם תגובתיות הלקוחות גדלה וחווית הקניה שלהם השתדרגה. וכמובן – השיווק הפך להיות פשוט וזורם  יותר.


מאחלת לנו שתמיד נזכור לקדם את העסק
ממקום של רצון ושמחה 
צביה

תפריט נגישות